"שלום לכולם,
הבוקר חזרתי משבוע טיול בטנריף, וחשבתי לשתף אתכם במסלול שבניתי, בטיפים ובידע שאספתי ולענות על שאלות שתעלו.

לוח הזמנים ברובו דחוס מאוד כי רצינו (אני ושני חברים) לראות כמה שיותר מהאי המדהים הזה. אני מניח שככה זה כשאתה בן 18.

הגעה לטנריף
רכשנו כרטיסים הלוך חזור ב-1,400 ש"ח לאדם, כאשר בכל כיוון שתי טיסות שונות עם קונקשיין בוינה, אוסטריה. ניתן להעזר באפליקציות שונות כגון Skyscanner וכ'ו. שימו לב שלרוב (עד כמה שאני יודע) אין טיסות ישירות לטנריף מישראל, כך שלא תיפלו להונאה כלשהיא או שסתם תתאכזבו לשמוע שהטיסה הישירה שלכם התבטלה. ההמתנה בשדה בוינה לא הייתה נוראית, יש שם מסעדות ומוזיאון טיס מדהים.
היום הראשון
נחתנו בסביבות השעה 20:00 בשדה הדרומי של האי. ניגשנו לדוכן של Sixt כדי לקבל את הרכב שהובטח לנו, Citroen Cactus אוטומט. הדגשנו לסיקסט לא מעט פעמים שהנהג בן 18 ושהדרישה היחידה מהרכב הוא שיהיה אוטומט (על פי סיפורים שונים מהארץ, כבישים רבים בטנריף אינם פשוטים לנסיעה. רק מאוחר יותר הבנו עד כמה). קיבלנו פג'ו 2008 ידנית מסיבות כאלו ואחרות- אני מדגיש, מי שלא שולט בגיר ידני באופן מלא שלא יסתכן. הטירחה לא שווה את את המחיר הנמוך יחסית.
הגענו למלון Holywood Mirage שנמצא ב-Los Cristianos. האזור מדהים, מזכיר מעט את אילת. שכרנו שם דירת סטודיו מרווחת מאוד עם מטבח שלא היה מבייש שום בית במחיר של 1300 שקלים ל-3 דיירים לשבוע שלם. המלון עצום ויש בו כמה בריכות, אך לצערי לא יצא לנו לראות הרבה ממנו בגלל הלוז הצפוף שתכננו.
היום השני
נסענו ללורו פארק שבצפון האי, בעיר Puerto de la Cruz. נסיעה שארכה בערך שעה. ראוי לציין שהכבישים באי מתוחזקים בצורה מדהימה, השילוט ברור והתמרורים מדוייקים.
רכשנו כרטיס משולב (Twin Ticket) לשני הפארקים הגדולים באי- Loro Parque ו-Siam Park. שימו לב! מי שלא מעוניין שיסרקו את טביעת האצבע שלו שייקח את זה בחשבון. בכניסה לאחד הפארקים עם הכרטיס הזוגי, תקבלו כבר כרטיסי כניסה לפארק השני + תתבקשו לסרוק את האצבע שלכם (כנראה לצורכי זיהוי בפארק השני במידה ויהיו בעיות כלשהן). קנינו Premium Tickets לשני הפארקים (100 יורו לאדם בערך) – בלורו פארק קיבלנו עם הכרטיס ארוחה בשווי 15 יורו, סיור באורך של שעתיים מאחורי הקלעים, וכיסאות שמורים בכל המופעים השונים בפארק.
הגענו לפארק מוקדם יחסית כדי שנספיק את רובו (בקלות אפשר לשרוף שם יום שלם). חנייה עולה 4 יורו. הפארק עצמו מדהים ומושקע, קל ללכת בו לאיבוד לכן שימו לב שהצטיידתם במפה ובלוח הזמנים של המופעים השונים. לאלו שרוצים לשבת במקומות טובים במופעים, כדאי להגיע 25 דקות לפני תחילת המופע. שימו לב שבמופע הלוויתנים (אורקות) יש מקומות שבהם האורחים מתרטבים. ניתן לקנות מעילי גשם ב-5 יורו, או לחלופין להביא מהבית (אפילו שקיות זבל מהמלון).
בסוף היום סיקסט התקשרו והתנצלו על הטעות שקרתה ופינקו אותנו עם BMW Series One אוטומטית עד למלון.
היום השלישי
את הבוקר פתחנו בשוק Fanabe Market שנפתח בשעה 09:00. שוק נחמד עם מזכרות נחמדות.
משם המשכנו ל-Siam Park. הגענו אליו די מאוחר, סביבות השעה 12:00. כמעט שלא נותרו לוקרים, ולא היה פשוט למצוא חנייה קרובה (בסוף חנינו בחניון מרוחק, גם הוא ב-4 יורו). בכניסה התברר לנו שהכרטיס פרימיום שרכשנו לא מעניק Fast Pass, אלא רק מגבת, לוקר וארוחה ב-15 יורו לכל אחד. בגלל שהגענו מאוחר ובגלל שהפארק נסגר יחסית מוקדם, החלטנו לרכוש Fast Pass לכל אחד ב-15 יורו בלבד. תקבלו צמיד עם רשימה של מתקנים עליו, כאשר לכל מתקן יש לכם ניקוב אחד לתור המהיר. קרו לא מעט פעמים שהאחראיים שכחו לנקב לנו ופשוט עלינו שוב ושוב על אותו המתקן. שווה כל שקל ופשוט חובה לכל אחד (במיוחד לנו, הישראלים)- התורות הרגילים היו מטורפים והספקנו כמעט הכל (כולל לאכול) בתוך 5 שעות. שימו לב שאי אפשר להעלות מצלמות אקסטרים אלא עם קשירה לראש או לחזה.
חזרנו למלון להתרעננות, ומשם חתכנו לטירה של San Miguel. עושים סיור בטירה ולאחר מכן מתפנים למופע באורך של שעה וחצי. למופע יש עלילה והקהל מחולק לשתי קבוצות, כאשר הקבוצה שמרעישה יותר היא המנצחת. קיבלנו אוכל מעולה ושתייה חריפה במהלך המופע. חשוב להדגיש שהדבר לא מתאים לכאלו עם רגישויות באוזניים שכן אנשים דופקים על הכלים עם הסכו"ם וכ'ו. אנחנו נהננו מאוד. בסוף המופע יש איזו מסיבה קטנה בחוץ עם שירים וריקודים וכ'ו. סיום בסביבות השעה 22:00. כל העסק 37 יורו לאדם.
היום הרביעי
קבענו טיול ג'יפים מאורגן עם חברה מאוד מנוסה Tamaran לאי שקרוב לטנריף, ל-La Gomera. הסיבה שקבענו מאורגן היא כי Sixt לא מתירה מעבר בין האיים הקנריים עם הרכבים שלהם.
אספו אותנו ב07:30 מהמלון בג'יפ ומשם עלינו למעבורת. כל העסק של העלייה וירידה לוקח בערך שעה לכיוון.
מי שירצה אפרט במדויק על מהלך הטיול, אך לא בפוסט מכיוון שאני לא רוצה להרוס את החוויה והציפייה. רק אסכם שהנופים מדהימים, האי קטן אבל עמוס בכל סוגי הצמחייה והאקלים (נכנסו למנהרה אחת כשהיינו בתוך יער גשם עם עננים ויצאנו ממנה אל תוך מדבר) והתרבות מרתקת. הנהג היה דובר אנגלית ונחמד מאוד. למי שאוהב נופים, הטיול הזה הוא הדבר המושלם. חזרה משוערת ב-17:00. בערך 100 יורו לאדם.
את סוף היום קינחנו בספא Aqua Club Termal. ספא חביב שעבר שיפוץ לא מזמן. נהננו מאוד מהסאונות, הבריכות ומהאווירה. היינו שם סביבות שעתיים. 22 יורו לאדם.
היום החמישי
לאחר שצברתי מספיק ביטחון על הרכב ולאחר שהשתפשפתי מספיק עם הכבישים והתמרורים, עשינו נסיעה לאזור הצפון מערבי של האי.
פתחנו את היום בשוק החקלאי Agromercado Adeje שנפתח ב-08:00. שוק חביב עם סחורה מדהימה שעוד לא ראיתי בארץ.
לאחר מכן המשכנו ל-Masca. כביכול זוהי הנסיעה המסוכנת ביותר, אך לפי דעתי סתם ניפחו את כל העניין. כן הכבישים צרים והגובה לא נמוך אבל כל מי שנוסע באזור מודע לסכנה ולא עוברים את ה-30 קמ"ש. מומלץ מאוד לשחק בין הילוך ראשון לשני בירידות כדי להעזר בבלימה של המנוע. הגענו די מוקדם בבוקר ולכן לא היו הרבה רכבים- אולי זו הסיבה. בכל מקרה הכבישים עשויים בצורה מדהימה ובלמי הבטיחות נראו מבטיחים. הנוף מדהים ואסור לפספס! כדאי מאוד לעצור בהמשך הדרך בכפר עצמו לקפה המקומי ברקיטו או לכוס בירה מקומית דורדה (אם שותים לא נוהגים ).
קבענו סיור למערת הרוחות בשעה 14:00, לכן יצא שהיה לנו המון זמן פנוי.
במהלך התכנון של הטיול נתקלתי באזור מדהים בקצה האי, Punta de Teno, אך גם נוכחתי לדעת שהממשלה חסמה את הכניסה אליו בשעות מסויימות עם כלי רכב פרטיים (אם אני לא טועה, בין השעות 10:00 – 19:00). בכל מקרה, ניתן להכנס עם אוטובוסים ועם מוניות.
נעזרנו באפליקצייה Moovit והגענו לתחנה. לקחנו את הקו המיועד, יורו לכיוון. הנסיעה על הצוקים מדהימה והיעד מדהים. חוף נחמד, מגדלאור יפה, צוקים גבוהים ותחנות רוח עצומות. הייתה לנו שם שעה בגלל הלוז הצפוף אבל הייתי ממליץ לבוא לשם ל-3 שעות לנוח, להתרחץ בים, לעשות פיקניק, לדוג וכ'ו.
חזרנו אל התחנה הראשונית באוטובוס (יש אוטובוס בכל שעה) ומשם המשכנו למערת הרוחות. הסיור במערה אורך כ-3 שעות סה"כ כולל הסברים ונסיעות. לטעמי הסיור היה ארוך מדי, אך לא הייתי מוותר עליו. המערה מדהימה וזו זכות אדירה להיות בה ולהבין איך היא נוצרה. 20 יורו לאדם.
משם המשכנו ל-Garachico, עיירת דייגים מקסימה עם רצועת חוף מהממת. טבלנו שם בבריכות המלאכותיות כדי להתרענן לקראת הנסיעה הארוכה בחזרה. אם היה זמן היינו גם יושבים לאכול במסעדת דגים.
משם נסענו לראות את עץ הדרקון. אפשר לראות אותו מבלי לשלם כניסה, אבל תמורת 5 יורו לדעתי לא כדאי לעשות קיצורי דרך. כרטיס כניסה מעניק את האפשרות להכנס לגן הבוטני עצמו ולחוות את כל הצמחים מקרוב. יש המון תרנגולים ולטאות שפזורים בפארק. לא הייתי מוותר.
בתוכנייה היינו אמורים לעצור בנקודת תצפית ב-Los Gigantes, Mirador Archipenque. בגלל שכבר ראינו צוקים באזור המגדלאור ובגלל שכבר היינו ממש מותשים, חתכנו למלון.
בתכנון היה גם לנסוע לאכול בשוק אוכל מקומי Mercado La Pepa שנסגר בשעה 00:00. היינו עייפים ולא יצא לנו לבקר שם.
היום השישי
ביום הזה תכננו נסיעה לצפון האי. נסיעה של שעה בערך. יצאנו מוקדם בבוקר אל Pico del Inglés', תצפית מדהימה על הצפון. משם עצרנו בעיירה Roque Negro שהייתה על הדרך- עיירה שבנויה מתחת לסלע עצום. לטעמי לא היה נחוץ.
לאחר מכן המשכנו לשמורה Rural de Anaga. כל הנסיעה עצמה מתרחשת בתוך היער אבל אין כמו ללכת בתוכו ולנשום את האוויר הקר. חשוב להצטייד בבגדים חמים ליום הזה.
משם נסענו ל-Taganana, יישוב נחמד על יד הים. עצרנו שם למסעדה מקומית והמשכנו לחוף עם חול שחור Playa Roque de las Bodegas שנמצא מתחת לעיירה.
ע"פ התכנון היינו אמורים להמשיך לגן הבוטני Palmetum, אבל היינו קצרים בזמן לקראת פארק החבלים Forestal Park. הגענו בכניסה האחרונה, בשעה 17:00 ולקחנו את מסלול האקסטרים שאמור לקחת סביבות ה-3 שעות. לא מתאים לכאלו עם פחד גבהים (הולכים על חבלים בגובה 30 מטרים). יש גם מסלול למשפחות שלא יצא לי לראות אותו. לדעתי זו האטרקציה המומלצת ביותר- נהנתי ממש והאדרנלין זרם במשך כמה ימים. 20 יורו לאדם.
היום השביעי
על הבוקר הגענו לפארק הקופים– פארק נחמד עם הרבה חיות וצמחים. יש בו לא מעט קופים ופינות ליטוף נחמדות. מחיר כרטיס 10 יורו לאדם. חשבנו שאפשר להאכיל את הקופים ובכניסה התברר שלא, כך יצא שנתקענו עם 2 קילו בננות בסוף הטיול. אפשר לרכוש בפארק קופסא עם ירקות שההנהלה מכינה תמורת 3 יורו.
משם נסענו ל-San Miguel Marina לצלילה בצוללת לעומק של 30 מטרים. רואים המון חיות באיזור הטבעי שלהם ואוניות טרופות. חוויה מדהימה אך לא זולה- 47 יורו לאדם. בערך שעה. לא מתאים לכאלו עם בחילות.
חזרנו למלון לנוח לקראת הסיור בהר טיידה בלילה.
בסיבות השעה 17:00 אספו אותנו לסיור בשמורת הטבע הלאומית באיזור ההר. המקום מדהים והנופים פשוט מטורפים. עצרנו לארוחת ערב חביבה במסעדה בפארק, לאחר מכן שתינו קאווה למראה שקיעת השמש מתחת לעננים. חזרנו למסעדה לשוקו חם ולתדריך, ויצאנו לצפות בכוכבים בחושך מוחלט. 75 יורו לאדם, חזרה משוערת ב-01:00.
הערה: ישנן חברות רבות שעושות את הטיולים הללו אך Teide by Night היא המפורסמת שבהן. לאחר שיחה עם נציגת מכירות של החברה, התברר לנו כי היא עושה טיול נוסף עם פחות אנשים בקבוצה ועם טלסקופים- Teidescopes. לטעמי, Teidescopes פחות מתאים לאלו שרוצים לראות את הכוכבים בעיניים ולא בטלסקופ. התאכזבתי מעט כי ידעתי שיכלנו לראות יותר.
היום השמיני
קמנו מאוחר בגלל הלילה הארוך ועשינו צ'ק אאוט. המשכנו משם לקארטינג בשעה 12:00. מקום נחמד, לא יותר מזה. הייתי מוותר, במיוחד לאור כל הנהיגה שעשינו כבר. 26 יורו לאדם.
הלכנו לבקר ולראות את האיזור של המסעדות ושל המועדונים על הים בקרבת המלון. אני אישית לא התחברתי, הרגיש לי כמו זיוף זול נורא של אילת. אני מניח שזה יעד נחשק דווקא לבטן-גב ולצעירים שבינינו.
משם שרפנו את שאר הזמן בקניות ב-Siam Mall עד להחזרת הרכב בשדה התעופה.
טיפים אקראיים:
  • בגלל הלוז הצפוף הכנו ארוחת בוקר במטבח ולא אכלנו במסעדות. יש לא מעט חנויות נוחות וסופרמרקטים זולים באיזור.
  • ישנם חוקים מיוחדים בנסיעה בספרד (כמו לא להוציא ידיים ולא לצפור סתם וכ'ו). תבדקו באינטרנט.
  • הנהגים הספרדיים מנומסים לרוב, חשוב שתהיו גם אתם.
  • כדאי להשתמש ב-Google Maps- זהו כלי אדיר שהרבה מאוד אנשים לא מעריכים את הכוח שלו! אפשר לראות דרכו את הרחובות השונים ולהכיר את הכבישים + לחשב מרחקי נסיעה בין יעדים ולתכנן מסלולים שלמים.
  • אלו מבינינו שלא מתכננים לקנות סים מקומי- כדאי להוריד את המפות כבר בארץ. יש מדריך באתר.
  • אלו שכן מתכננים לקנות סים מקומי- אפשר לקנות אצל הספקית Vodafone. יצא לנו 40 דקות שיחה ו3GB במשהו כמו 20 יורו.
  • בהמון כיכרות יש תמרורים של מתן זכות קדימה ועצור, יש לשים לב אליהם. כמו כן, תמיד למעגל החיצוני יש זכות קדימה (במידה ואתם בפנימי).
  • ממליץ מאוד להביא מראות רחבות ומצלמת רכב מהבית להתקין באוטו. מציל חיים.
  • שבת וראשון- שימו לב שאלו ימי החופש של הספרדיים ולכן כדאי שבימים אלו לא תתכננו טיול באחד הפארקים.
  • שאף אחד לא יגיד לכם שאפשר לראות את כל האי בתחבורה ציבורית. אין כמו להיות חופשי וספונטני. טיול עם רכב שכור הוא טיול שונה לגמרי!
  • ספרדים רבים יודעים אנגלית בסיסית ולכן חשוב שגם אתם תלמדו כמה מילים ספרדיות בסיסיות (אולה, סניור, פור פאבור וכ'ו).
  • כדאי לבדוק מתי אטרקציות ושווקים נפתחים יום לפני שהולכים אליהם.
  • רוב המקומות נפתחים ב-10:00 ונסגרים ב-17:00, שלא לדבר על הסייסטה באמצע. כדאי לקחת את זה בחשבון.
  • האי עצמו קטן נורא. עשינו את כולו בשבוע. עם הזמן תראו שאתם כבר מכירים את הכבישים ואת המקומות בעל פה. גם על המפה.
  • הדבר הכי קרוב שראינו לישראלים בטיול היה דוכן שווארמה. חבל שהיעד לא יותר מוכר בארץ.
  • כרטיסים כדאי לרכוש מהאתר הבא: https://tenerife-guide.co.il/category/%D7%90%D7%98%D7%A8%D7%A7%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%98%D7%A0%D7%A8%D7%99%D7%A3/ . נוח מאוד וניתן לקבל גם הנחה על הזמנה מרוכזת.

תוכן עניינים

אולי יעניין אותך גם:

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים

או התקשרו 077-340-70-40

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים

או התקשרו 058-7511860

אולי יעניין אותך גם:

חופשת קיץ זוגית בטנריף

טוב אחרי שהתאוששנו קצת, הנה פוסט ההמלצות שלנו מטנריף!אנחנו זוג, בני 23, טסנו בשבוע הראשון של אוגוסט והשבוע הראשון של ספטמבר. טיסות: טסנו בחברת SWISS

קרא עוד »
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors