טיול משפחתי לטנריף, כולל מדריד!

קיץ 2023, היעד הנבחר הפעם הוא טנריף. האי הגדול מהאיים הקנריים השייכים לספרד.

כמו תמיד, כמיטב המסורת האישית שלי ביני לבין עצמי הנה הסיכום המלא של הנסיעה. כמו כל שנה נסענו חמישתנו- הורים ו3 הילדים שהשנה הם בני: 16+, 13.5, 8

הנסיעה הזו היתה יותר מורכבת עבורי מאשר הנסיעות הקודמות לאוסטריה (חבל זלצבורג) , אלפים הצרפתיים , הולנד , או אוסטריה2 (קרינתיה). למה מורכבת? כי מדובר על יעד מרוחק יותר שמצריך כמה טיסות, מספר מקומות לינה ותזוזות , וסוג אחר של טיול ממה שהורגלנו עד עכשיו. התוכנית הכללית היא: 5 ימים בצפון טנריף, 5 ימים בדרום טנריף, ועוד 3 ימים מלאים במדריד.

גם השנה, הטיסות הוזמנו בחודש ינואר. נכון לשנה זו 2023 אין טיסות ישירות (נכון היו פעם) ולכן הטיסות שהזמנתי היו דרך מדריד עם חברת איבריה , וממדריד לטנריף עם חברת Ryanair. השכרת רכב כרגיל הוזמן מחברת AVIS שאנחנו סומכים עליה כבר שנים כחברה שתתן לנו מענה בעת צרה\מצוקה. חובה להתנייד באי הזה עם רכב , אולי אפשר עם תחבורה ציבורית , לא ניסינו, אבל המרחקים בין כל האתרים מצריכים נסיעות ברמה יומיומית גם אם לא תמיד הן ארוכות. בכל הטיול לא היו נסיעות ארוכות יותר משעה וחצי.

טנריף הוא האי המרכזי והמאוכלס מכל האיים הקנריים, והם בכלל קרובים יותר למרוקו מאשר לספרד (לפי הבדיקה שערכתי יצא זול יותר לטוס דרך ספרד). האורך המרבי שלו הוא כ120 ק"מ, כבישים מצויינים, טמפרטורה די קבועה לאורך כל השנה. אחד משיאי התיירות באי הוא בכלל בפברואר בעת קיום הקרנבל…. אבל אנחנו שבויים לחופשת הקיץ הארוכה והמאתגרת של משרד החינוך הישראלי. האי מחולק דמיונית ל2 חלקים עקריים: צפון ירקרק ואזור שיש בו יותר טיולים ודרום יבש יותר ומלא בחופים ועיירות תיירותיות סטייל אילת וגם טיולים.. במרכז האי שוכן הר הגעש המפורסם מכל והנצפה כמעט מכל אזור – הטיידה, ואת כל האי עוטף האוקינוס האטלנטי העצום. כל שנה מבקרים את טנריך כ5 מליון תיירים שזה המון ביחס לשטח הגאוגרפי הלא מאד גדול שהוא תופס

המדריך המקוצרר למי שלא רוצה לקרוא טיפים ממש מועילים

יום 0- טיסת ערב למדריד

יום 1- טיסה לטנריף, דירה בסנטה קרוז דה טנריף

יום2 – פארק Anaga – מסלול Chinamada

יום 3- חוף בסאן אנדרס- Playa de las Teresitas , כפר דייגים Taganana , סיור בחוף Roque de las Bodegas

יום 4- פארק Loro, סיור בסנטה קרוז

יום 5 – פארק Anaga- מסלול El Bosque de los Enigmas, בריכות Lago Martianez

יום 6 – מעבר לדירה מס'2 בלאס אמריקאס, בריכה , מיני גולף

יום 7- טיידה!, צוקי Roques de Garcia , Los Gigantes , Playa de la Arena , ביטול של דירת הAirBNB

יום 8 – מלון חדש ומהמם בAdeje , פארק המים SIAM.

יום 9 – קניות ובריכה.

יום 10 – Masca , Grachico

יום 11-15 – מדריד

המדריך המלא לסבלניים:

הגענו למדריד בלילה וישנו במלון שקרוב לשדה התעופה, אליו ניתן להגיע בשאטל חינם של המלון – Nuevo Boston

למחרת חזרנו לשדה גם כן באותו השאטל לטיסה הבאה לטנריף (דרום), טיסה של בערך 3 שעות נוספות, השכרת רכב בAVIS ונסיעה של כשעה לכיוון הלינה בדירה הראשונה (AirBnb)- בסנטה קרוז שבצפון, למשך 5 לילות, בדירה של Beatriz. הדירה היא חמודה, מאובזרת ומתאימה ל5 אנשים. יש פארק מקסים שטיילנו בו בערבים, אבל העיר היא לא מהתוססות. בדיעבד, המשפחה חשבה שאולי מקום בעיר פוארטו דה לה קרוז (בעיר של הלורו פארק) יש יותר אווירה תיירותית. כך או כך, המיקום היה מצויין לכל הגיחות לאזור הצפון. יאללה, מתחילים בתאכלס.

יום 2, מה שיותר עמוק יותר כחול. MUST

התחלנו בשמורת ANAGA, (אליה נחזור גם בהמשך). מדובר על שמורה ענקית, כמה מסלולי טיול בכל מיני דרגות קושי. הכי מומלץ להגיע למרכז המבקרים שם, להתייעץ ולקבל הכוונה למיקום יציאת המסלולים בהתאם לרצונות שלכם ולהרכב המטייל. אנחנו התחלנו במסלול שנקרא Chinamada hike על שם העיירה צ'נמדה אליה מגיעים בסוף. (עיירה…. 2 בתים וחצי… אבל איזה נוף!!!- חכו לסוף ההסבר) המסלול הוא מעגלי, לקח לנו ברגוע כ5 שעות כולל עצירות. הליכה יפיפיה שמשקיפה אל האוקינוס מכל כך הרבה זויות. המון לטאות קטנות (ולא מפחידות) נמצאות על הדרך, השיא הוא בסוף ממש, של עוד עלייה קטנה ומאומצת Mirador Aguaide – למרות המאמץ- אל תוותרו. תגיעו למרפסת שמשקיפה על גודל בלתי נתפס של אוקינוס, וההרגשה באותה מרפסת היא עצומה. ככה על היום הראשון קבלנו את אחד מ2 שיאי הנוף של הטיול. החזרה לרכב היא לא באותה דרך וכל הטיול הוא ארוך, מאומץ ושווה כל אגלי זיעה וטרוניות של הילדים. מהממם וMUST .

בערב הסתובבנו קצת בעיירה של סנטה קרוזדרום. יש שם אחלה אחלה קניון (Centro Comercial Meridiano‏) שלא הבנו כמה הוא אחלה אלא רק שסיימנו את טנריף. כולל פרימרק… שמחים ועייפים בטירוף סיימנו יום טיול ראשון.

Mirador Aguaide
זה הנוף במסלול, האוקיאנוס מכל עבר

יום 3- אני וכל החבר'ה אל הים נוסעים.

לאחר יום וחצי של הגעה ומסלול טיול מעייף, היום החלטתי על יום רגוע. פתחנו אותו בחוף ים שנמצא 10 דק נסיעה מאיתנו בשם: Playa de las Teresitas שצמוד לעיירה San Andres. רב חופי טנריף הם שחורים וכאן זה אחד החופים היחידים שהוא צהבהב, החול לכאן הובא במיוחד (כך האגדה מספרת…) בספינות מן הסהרה, חוף שמוגן ע"י שובר גלים. המים קרים למדי (כמו שלמדנו בהמשך הטיול, האוקינוס הוא קרררר) אבל זה משתלב מצויין עם החום בחוץ.

תאכלס, ביננו, החוף לא נראה שונה מאחד מחופי בת ים/ ראשלצ/ הרצליה – אבל הוא כייפי, מרווח כי הוא ארוך מאד מאד, ולדעת המתבגרת – דורג כהכי כייפי בטיול.

משם נסענו כחצי שעה פלוס לצד השני ממול – לכפר הדייגים Taganana ולהציץ בחוף: Roque de las Bodegas. הכפר עצמו לא הוא האטרקציה אלא הדרך ההררית אליו שעוברת בכל מיני גבהים מעל האוקינוס – דרך מדהימה ביופיה. גם החוף עצמו- יפיפה למקסימום- צוקי בזלת, חוף שחור ונוף פראי. לא נכנסנו אליו למים אבל ניתן לטייל בו ולהתרשם מהצוקים הגדולים שמתפרצים מכל מקום. יש שם סלע עצום שעוברים דרכו, ומוסיפים לאוסף התמונות עוד כמה לדרך.

יום 4 – פארק MUST Baby shark, doo, doo, doo, doo, doo – LORO

פארק החיות LORO ואחיו פארק המים SIAM הולכים ביחד.

אין מצב לבקר בטנריף ולא לבקר בשניהם יחד. ולכן העסקה הטובה ביותר היא לרכוש כרטיס משותף ל2 הפארקים האלו. זה יחסוך לכם גרוש וחצי אם תקנו כל אחד בנפרד. (הסיבה היחידה לא לבקר בפארק המהמם והמדהים הזה יהיו סיבות של חיות בשבי ולא בטבע, ודיווחים ששמעתם/קראתם על ההתנהגויות לחיות). אנחנו ראינו פארק מושקע מאד מבחינת הצמחייה וסוגי החיות המאד לא רגילים שראינו שם. במופעי הלוויתנים (שהיה מופלא) הצוות המטפל נראה מסור מאד ומסבירים על כל תהליך הטיפול בהם בפארק וגם בטבע. תחליטו מה שתחליטו, כל דעה היא אישית כמובן. אם תחליטו לבקר תמצאו חיות משונות, תטפסו אל גובה העצים כדי לראות ציפורים משגעות, דולפינים חמודים, קטלנים (Orca whales) ועוד. זה ממש לא עוד גן חיות, זהו מקום שמשדר שהוא מטפל ודואג לחיות בצורה מסורה.

חובה לראות את שלל המדוזות שנמצאות שם והפינגוונים- מיוחד!

יום 5 – אצא לי אל היער

פארק Anaga- מסלול El Bosque de los Enigmas – כל מי שכותב על שמורת Anaga כותב על יער צפוף, נראה אגדי/מכושף, ואחרי שהבנו שלא ראינו אותו במסלול הקודם, חזרנו למרכז המבקרים ולמסלול המעגלי הזה.

בערך שעה וחצי, של טיול לא קשה בכלל וקסום קסום קסום סום. יער צפוף וירוק, קריר ויפיפה. הנה תמונה שמשקפת מהאינרנט:

בחלק השני של היום נסענו נסיעה קצרה אל בריכות Lago Martianez שבפארטו דה לה קרוז. מקום יפיפה שבנוי מכמה בריכות, המים קרים(!) וכל האזור מטופח ומושקע. אל תגיע בצהריים המאוחרות כי אז יצפה לכם תור ארוך מאד בכניסה.

ככה זה נראה ממבט על של גוגל, האגם הגדול היה סגור לשיפוצים, אבל 5 הבריכות שלידו הן גדולות ומאד כייפיות.

בפארטו דה לה קרוז יש טיילת רחבה, נעימה ושוקקת מסעדות חנויות. כאן קבלתי הערה מהמשפחה שהיה עדיף לבחור את המקום הזה כמקום הלינה של הצפון…

יום 6 – יום מבאס שאפילו אין לי כותרת של שיר עליו

תמיד יש כזה, בכל טיול. יום אחד שהוא מבאס / מבוזבז / לא ככה תכננו שיהיה, אבל קרה.

היום הזה הוא יום המעבר למקום הלינה הבא שלנו בדרום טנריף בעיירה Las Americas. בסה"כ 50 דק של נסיעה למיקום הלינה ל5 הלילות הבאים. גם הן בדירת AirBnb שהוזמנה מראש.

במילה אחת אכזבה! (🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️).

כדי לקצר סיפור ארוך ומעצבן, קבלנו דירה שלא היתה תואמת לציפיות שלנו, ולאחר 24 שעות של אין ספור שיחות עם AirBnb, שוחררנו וקבלנו פיצוי על 2 הלילות ששהינו שם ומצאנו את עצמנו מזמינים מעכשיו לעכשיו דירה במלון ל5 נפשות בחודש הכי עמוס בשנה. (אבל איזה מלון!!! פרטים בהמשך). בקיצור – יום מבוזבז של דירה מאכזבת וזמן לא מבוטל על נושא הביטול, גרמו ליום הזה להיות מעאפן. כדי למקסם את המצב, בכל זאת טיילנו בטיילת הנחמדה של Las Americas – יש שם המון חנויות ותיירים, נראה קצת כמו אילת. לא ממש חיבבתי את האזור הזה ולכן המיקום הבא במקומו היה Adeje!. זה כבר מקום מושלם בעיני.

בסוף הערב בLas Americas הלכנו למיני גולף בטיילת עצמה – הפתיע לטובה. הילדים נהנו שם, וגם אנחנו לא סבלנו מידי… חזרנו לישון בדירה שאין לנקוב בשמה או אפילו לשים כאן קישור אליה, עם ציפייה לעתיד ורוד יותר. והוא אכן כזה כי מחר יש לנו כרטיסים מוזמנים לרכבל הטיידה!!! לילה טוב.

יום 7- לראות אותה (אותו!) היום. MUST

הגיע יום הטיידה. זה אותו הר שאחראי כאן לכל מה שקורה מסביב. לחופים השחורים, לצוקי הבזלת, לשיא של טנריף. הר טיידה הוא הר געש שפסגתו בגובה 3,718 מטרים היא הנקודה הגבוהה ביותר בספרד והנקודה הגבוהה ביותר מעל פני הים באיים שבאוקיינוס האטלנטי. הוא נצפה כמעט מכל אזור על פני האי, ואין מצב להיות בטנריף מבלי לטפס עליו. הכי פשוט – מזמינים כרטיס (הלוך וחזור שימו לב באתר) לרכבל ומגיעים לפסגה של 200 מטר מתחת לצ'ופצ'יק. ממש ממש כדאי להזמין מהאתר הראשי כרטיסים מראש, למועד הרצוי שלכם. גם ככה ניתן לבטל ללא עלות עד 6 שעות לפני המועד. אחרת, לא תצליחו למצוא מקום בטח לא אם אתם משפחה של 5…. למסוגלים יותר, ניתן להזמין מהאתר הרשמי, אישור כניסה לעלייה נוספת של עוד כ 200-500 מטר למעלה, ברגל. מאחר והאזור הזה הוא שמורת טבע חשובה ותיירותית בכמויות, מגבילים את מספר האנשים באזור הזה למספר בודד של כמה עשורות ליום. מעל לחודשיים נכנסתי לאתר כמעט כל יום ולא נותרו אישורים לפסגה למעלה. אבל!!- בדיעבד טוב שכך. כאשר עולים לגובה הזה, יש המלצה של המקום לא לשהות מעל שעה בשל הגובה הרב וכמות החמצן הנמוכה יחסית. כולנו בכושר לא רע בכלל וכולנו הרגשנו שינוי בתחושות, מכאבי ראש ועד קושי מסויים בתפוקת הנשימות שלנו. (אז בטוח לא היינו יכולים להאריך את השהייה לטיפוס הנוסף למעלה). למעלה ברכבל יש אפשרות ל2 מסלולים, לכאורה לא ארוכים. בחרנו אחד שאורכו כ500 מטר לכל כיוון – וזה לקח לנו שעה! ההליכה מאומצת ומרגישים את הכבדות גם אם מסתגלים בקצב כזה או אחר לשינוי בחמצן. הנוף הוא עילאי! אתם מעל העננים, ממש כמו דובוני איכפת לי, והכל שווה ממש ממש את המאמץ. משם אתם כבר בדרך למטה בחזרה אל הרכב. אגב, כל הנסיעה במעלה הטיידה עד לחניית הרכבל – פשוט יפיפה. כמה הערות:

1. קחו בגדים חמים (ז'קט קליל לא מעבר)

2. אל תבואו עם רכב וטנק דלק ריק – אין תחנות דלק בדרך למעלה

3. לוודא מול האתר הרשמי כמה שעות לפני/ערב לפני מה מצב מזג האויר. לעיתים הם סוגרים את הרכבל בשל תנאי מזג אויר – ואם הזמנתם, פשוט יעדכנו לכם למועד אחר. אבל שלא תסעו לשם סתם ותתקלו בשלט סגור. גם על זה קראתי באחד מהמקורות…

אבל כמו בתמונה גם במציאות, הפסגה היא מעל העננים שנפרשים לאופק הרחוק ונותנים תחושה מיוחדת מאד.

אז לאחר שעה (פלוס) ירדנו ברכבל ובאמת התחלנו כולנו להתאושש קצת, הרגשנו כאילו אנחנו אחרי טיול 10 ק"מ ולא רק של ק"מ אחד.

הדרך בחזרה עם הרכב פשוט יפיפיה, ועצרנו בצוקי גרסיה (Roques de García) – צוקי גרסיה מיתמרים לגובה של עד 12 מטרים ומתנשאים כעמודים ענקיים לרגלי הר הגעש. אפשר לעשות שם מסלול של שעה וחצי אבל אנחנו בתחושה שהרגע הלכנו כבר 10 ק"מ, אז פשוט ירדנו מהרכב, טיפסנו קלות כדי להתרשם מהם. והם אכן מרשימים.

זהו, התחנה הבאה ביום הזה הוא ענקים אחרים: Los Gigantes, מדובר על תצפית לצוקים מדליקים של 800 מטר!, פשוט מרהיבים , ולידם חוף שחור בשם Playa de la Arena. התצפית לצוקי הענק מדהימים ומיוחדים. הם עצומים!

בחוף הים הצמוד מרחק של 5 דק נסיעה – פלאייה דה לה ארנה – תמצאו חוף שחור משחור – לוהט בטירוף בכפות הרגליים! גלים חזקים, חוף ים אותנטי ופראי – ללא שובר גלים. עבורי זה היה קשוח קצת, כולם חוץ ממני – עפו עליו 🙂

חזרנו שמחים מיום גדוש ועם העובדה שממחר אנחנו במלון מדהים מדהים מדהים שהולך לשמח אותנו ברמות על!

יום 8 – ובינתיים אל המים רצו קייטנים-MUST

הנה זה הגיע, היום שאליו שאפו כל גמדי הבית מתחת לגיל 17 להגיע אליו. פארק המים המדורג זה כבר כמה שנים כאחד מפארקי המים הכי מוצלחים בעולם SIAM!!! מה לא נכתב עליו וכמה מליון טיפים אתם צריכים לדעת כדי לצלוח את היום הזה בהצלחה, מאחר ו5 מליון תיירים בשנה בטנריף לא טועים ולא מפספסים את פארק המים המוצלח הזה. והוא מוצלח ממש. איך לצלוח נכון?

קבלו את המדריך השלם לצליחת הSIAM:

1. כרטיסים קניתם מראש באינטרנט יחד עם פארק לורו. ברגע שניצלתם את הראשון יש לכם עד שבועיים לנצל את הפארק השני.

2. חובה חובה לקנות FastPass. בטח אם אתם בשיא עונת התיירות של יולי אוגוסט.

2.1 מגלשות המים מתחילות לעבוד בשעה 10:00

2.2 אתם מגיעים לתור המצטבר בשעה 08:30, כן כן – מכיון שכמות צמידי הFastPast 0 מוגבלת.

2.3 בשעה 0900 הפארק נפתח, ותוך פחות מ10 דק' אתם בפנים ושועטים בריצה ישראלית אל כל חנות מזכרות קרובה שם ימכרו לכם את צמידי הFP תמורת 40 אירו לכל נפש. ישאלו אותכם לאיזה חלק של היום: 10:00-14:00 או חלק שני 14:00-18:00. לדעתי התשובה הנכונה הוא החלק השני 14:00-18:00.

3. חמושים ב FP (FastPass)- מומלץ לשכור ארונית (לוקר) – לשיקולכם.

4. רצים לבריכת הגלים הענקית, תופסים כמה מיטות שיזוף שיהוו את הBase Home שלכם

5. עדיין יש לכם כמה דק כרגע לפני השעה 10:00 למריחת קרמים וכמה שלוקים של מים

צאו לדרך!

באמת שזה מאד אישי מה שווה יותר או מה מהנה יותר. אצלנו הגדולים והחצי השני התחילו במגדל המפורסם שאליו בדר"כ יש את התור הכי ארוך (וגם לא ניתן להשתמש בFP עבורו), זו שעוברת בבריכת כרישים. אכן נהנו. חוץ מהמתקן הזה, עשינו הכל הכל ביחד כאשר החולייה הכי נמוכה אצלנו היא בגובה של 1.30 מטר, כך שהוא יכל לעשות חוץ מהמגלשה הזו את הכל. בתחילת היום התורים הם שפויים ולא עומדים יותר מרבע שעה, ומהשעה 1200 מתחיל העומס. מהנסיון שלנו הוא שעד השעה 1400 הספקנו 6 מתקנים כולל בריכת הגלים המדליקה ולאכול צהריים להתאוששות. מהשעה 1400 ניצלנו את הFP שמקנה לכם פעם אחת על כל מגלשה בפארק (למעט המגדל ואחת נוספת שהם מגרילים) ויש 11 מגלשות שמותר לרוץ עליהם. וכך היה. היה יום מדהים למדי, כיף לאללה לכל גיל אפשרי (אם יש לכם קטנטנים בבית, יש פארק אחר בטנריף מתאים יותר )

שאלה שנשאלת הרבה האם העלויות הגבוהות מצדיקות את ההשקעה בFP. כי העלות יוצאת ליום כזה: 40 אירו כרטיס בסיסי + 40 אירו לFP תכפילו במשפחה של 5 וקבלתם יום של 400 אירו לפני הוצאות אוכל ושתייה. אכן עלות משמעותית.

אבל!!

תזכרו שמדובר בפארק מיוחד, כל החוויה של לעשות מלא מתקנים ולא להמתין שעות במצטבר מאד חשובות. הפארקים המקבילים האמריקאיים בכל הסוגים עולים הרבה הרבה יותר (ראה יוניברסל / דיסני….) וההשקעה לדעתי שווה כל שקל (אירו)

חוויה נוספת היא לעשות את פארק SIAM בערב. יש משמרת של ערב מהשעה 20:00 עד 11:00, פחות זמן, פחות אנשים, אין FP וחוויה אחרת לא פחות מעניינת למי שזה מתאים.

במידרג המשפחתי שלנו, שלוש המתקנים הכי הכי הכי שווים היו:

Kinnaree , Singha , Dragon

יום 9 – איזה בוקר של כיף, איזה כיף שהיה לי הבוקר

קמנו במלון המדהים להפליא שאליו עברנו בדקה ה99. הוא יקר אבל כ"כ היה שווה את 3 הלילות שהעברנו בו. המחיר כלל ארוחת בוקר מעולה ומדהימה, בריכות יפיפיות שמשקיפות לעיירה המקסימה Adeje, והאמת, שהתחשק לנו להעביר יום במלון המהמם הזה. מלון BAUBAB – מלון שנראה כאילו נלקח מסצנה של הסדרה הלוטוס הלבן. לכן החלטנו להעביר יום ברגוע, קניות בקניון SIAM, ולהנות מהבריכה הכייפית של המלון (בריכות) והסתובבות במדרחוב שוקק החיים של העיירה Adeje. איזה מזל שעברנו מהמקום הקודם…

יום 10 – MUST– Just a perfect day, you make me forget my self

היום הוא (גם) היום הכי יפה שהיה לנו בטיול. העירה MASCA, הכפר האבוד שהיה מבודד עד שנת 1978. שוכן בין מצוקי ענק תלולים והדרך אליו נעשית בכבישים מפותלים מאוד וכל כך יפים שכל 2 דק חייבים לעצור ולצלם את הזווית החדשה שנגלית לכם. פעם עולים ממש גבוה, אח"כ יורדים והדרך הזו משתווה ביופיה לכביש האמלפי המפורסם של דרום איטליה (כן כן!)

יש אזהרות באינטרנט לגבי הכביש שהוא צר, אנחנו מצאנו כביש מסודר מאד, באזורי העיקולים יש התרחבות מתחשבת ל2 רכבים, גדר בטון בצדדים, והנסיעה בכלל לא מסובכת. להיפך – לא בא לכם לעזוב את הדרך. הכפר עצמו הוא קטנטן, 2 וחצי מסעדות שהיו סגורות ובעיקר נוף מטורף של ממש. כמות הקקטוסים והסברסים שרואים בדרך עומדת בניגוד להגיון של לראות אותם שם, והנה הם נמצאים בהמוניהם מוסיפים לכל האזור קסם.

משם הכביש לא חוזר אלא המשכנו איתו ועם היופי שלו לעיירה Grachico עם בריכות המים הטבעיות.

עיירה חמודה מאד, תוססת, הבריכות הטבעיות יפיפיות וקפואות! לי היה קשה להכנס לקור הזה של המים. מה שלא הפריע בכלל לכל שאר המשפחה. עץ הדרקון בן ה1000 שנה הוא לא רחוק משם, אבל היינו גמורים מהיום ולפנינו היתה שעה נסיעה אז ויתרנו.

יום 11 – זה מה שנשאר, רק כמה רגעים

יום הטיסה שלנו למדריד הוא לא יום עצוב. איך אמרו הילדים שלי – היה ממש כיף, ועכשיו מתחילים חופשה חדשה של 3 ימים באירופה…. אז לאחר עוד איזה חצי בוקר בבריכה של המלון הכ"כ מהמם וארוחת בוקר מפנקת וטעימה, טסנו והגענו בערב למדריד.

יום 12-15 Hala Madrid

יש כ"כ הרבה מידע על מדריד ומה לעשות עם ילדים שאתם לא צריכים פירוט כאן. התוספת של מדריד היתה מנוחה על החופשה הגדולה. ישנו בדירה כייפית על המרכז, עשינו סיור בעברית שנתן לנו המון מידע מעניין על העיר, היינו בפארק אטרקציות כייפי, וקנינו עד לק"ג האחרון שחברת התעופה הרשתה לנו.

אחלה חופשה, אחלה טיול, יאללה – הנה עוד סיפור חופשה לאוסף.

אם יש לכם עוד זמן, הנה עוד מקומות שלא הספקנו לעשות:

הגן הבוטאני בפארטו דה לה קרוז, מסלול Bosque del Adelantado‏, Playa de Benijo‏, Parque Marítimo César Manrique‏, פירמידות Guimar, עץ הדרקון, מסלול Barranco del Infierno‏, שיט לוויתנים

נהניתם, ספרו לחבריכם, לא נהנתם? תתמודדו.

מיכאלה.

או התקשרו 058-7511860

אולי יעניין אותך גם:

חופשת קיץ זוגית בטנריף

טוב אחרי שהתאוששנו קצת, הנה פוסט ההמלצות שלנו מטנריף!אנחנו זוג, בני 23, טסנו בשבוע הראשון של אוגוסט והשבוע הראשון של ספטמבר. טיסות: טסנו בחברת SWISS