טיפים כלליים

רכב
לקחנו רכב דרך חברת Europcar במחיר מעולה של 20 יורו ליום עבור רכב ברמת Compact. בדלפק ניסו בכל הכוח להפחיד אותנו ולשכנע אותנו לקחת גם ביטוח ביטול השתתפות עצמית שהעלות שלו אשכרה הייתי 30 יורו ליום, שזה יותר מהרכב עצמו. ההשתתפות העצמית המקסימלית במקרה של נזק או גניבה היא 1000 יורו, ועבור שבוע של ביטוח הם ביקשו 200 יורו. בעיני זה לא הגיוני ולא לקחנו, מה גם שהבדיקה בהחזרת הרכב הייתה ממש בחפיף, כך שזה חיזק אותנו בבחירה שלנו שלא לעשות.
הנסיעה עצמה בטנריף היא כן מעט מאתגרת. טנריף הררית בצורה מטורפת. הרבה יותר מירושלים או כל מקום בארץ. הטופוגרפיה של טנריף מאד הררית, השיפועים בה חדים ברמות, והבניה של הכבישים ממש לא מרככת את זה. אנחנו לקחנו רכב ידני, והייתי בסדר עם זה כי נהגתי בעבר כמעט 3 שנים על רכב ידני. מי שמרגיש חוסר בטחון, אולי כן הייתי ממליץ לקחת אוטומט, כיוון שהכבישים כן מאתגרים יחסית.
אזהרה חשובה שאני רוצה לתת בהקשר הנהיגה, היא להימנע מכביש TF373 שמוביל מעץ הדרקון אל דרום האי. זה חדש משמעית הכביש המפחיד ביותר שנסעתי בו. מעולם לא נסעתי בכביש עם שיפוע כזה מטורף, הרגשתי שעוד שניה הרכב מתהפך לאחור, והשיפוע היה כל כך קיצוני עד כדי כך שהייתי צריך לסוע בהילוך ראשון ללא הפסקה, כי ידעתי שאם אעצור אז לא בטוח איך אעשה שם את הזינוק בעליה הזה. תבדקו דרכים חלופיות.
מזג אוויר
מזג האוויר בדרך כלל חמים ונעים באי, רוב הזמן שמשי. כשאנחנו היינו, גם אם לא היה שמשי, אז מדובר בלא יותר מגשם קליל ועדיין אפשר לראות אנשים בים. אנחנו הבנו שהתחזית שם מאד לא מדוייקת ולא צפויה. היה כתוב לנו שצפויים להיות שלושה ימים גשומים. כאשר הגענו לבוקר הראשון, היה כתוב שהגשם זז ל-2, לאחר מכן הוא זז ל-9 בערב, ולבסוף הוא זז רק ליום למחרת. גם יום למחרת בסוף היה בקושי 3 שעות מעוננות שמתוכן היה לא יותר מ-40 דקות גשם. ביום השלישי בסוף לא היה כלום בכלל. בנוסף, אמרו לנו שיש 26 אזורי אקלים באי. אזור אחד יכול להיות קצת מעונן, אך בנסיעה של חצי שעה אפשר להגיע לאזור שמשי וללכת לים בכיף.

הצפון

התחלנו בעיירה Puerto de la Cruz. עיירה יפה ברמות בעיני. עיירה פשוטה בעיצוב ספרדי קלאסי, עם טיילת נחמדה ומסחר. יש גם אחלה מסעדות ואחלה חופים צמוד למלונות. רוב המלונות שם יחסית קטנים וחמודים, אנחנו היינו במלון נהדר שאני ממליץ עליו בחום. בסך הכל היינו שני לילות בצפון, אך בפועל הייתי ממליץ לקחת אפילו שלושה כי ממש כיף ומיוחד שם.
LORO PARK
גן חיות שווה ממש עם המון חיות, אבל הקטע האמיתי זה המופעים. יש מופע דולפינים, מופע קטלנים (Orca), מופע אריות ים ומופע תוכים. טרם ההגעה לפארק אני ממליץ לברר את השעות של המופעים, כדי לארגן לעצמכם סדר או לוודא שלא תפספסו שום מופע. יש מופעים שהם רק פעמיים ביום, אז חבל אם תגיעו מאוחר מידי ותפספסו מופע. בסך הכל היינו נטו בפארק סביבות 3וחצי שעות.
יש חניה בתשלום של 5 יורו נדמה לי בפארק, אך אנחנו העדפנו ללכת ברגל מהמלון מרחק של 25 דקות הליכה. יש אופציה להשתמש בשירותי הסעה לפארק בחינם שיוצאים ממרכז העיירה בכתובת
ההסעה לוקחת ממש עד לכניסה לפארק, וכמובן שיש אפשרות גם להעלות על אותה ההסעה בחזור ולרדת באותו המקום.
 
ANAGA PARK
אנגה הוא יער גשם יפיפה ומיוחד בצפון טנריף. היער מאד שונה מהיערות בישראל, בין אם זה בעצים או באקלים שלו. מנקודת ההתחלה אפשר לצאת להמון מסלולים. יש מסלולים קצרים שרק קצת מסתובבים באיזור היער, יש מסלולים שכוללים עיירות ונופים, ויש מסלולים ממש עד לחופים. אנחנו עשינו מסלול הלוך חזור שנקרא Chinamada. החצי הראשון של המסלול הוא ממש בתוך היער. בתוך היער דיי קריר והאדמה לחה/על סף הבוצית באיזורים מסויימים. החצי השני של המסלול הוא על צד ההר עם נופים מרהיבים לצוקים ולים, עד שלבסוף מגיעים לצ'ינמדה. צ'ינמדה עיירה שמה שנחשב מיוחד בה זה הבתים שהם בנויים בצורה ייחודית בתוך ההר כדי לשמור על טמפרטורה נעימה בהם לאורך כל השנה. בפועל אני חושב שהעיירה לא מיוחדת ומרשימה מידי, אבל עדיין המסלול כולו שווה ואז אפשרות לשבת באיזה מין בית קפה כזה בעיירה ולשתות או לאכול משהו. למרחיקי לכת יש גם המשך במסלול מהעיירה אל הים.
המסלול עד לצ'ימנדה וחזור כולל עצירות וכולל הכל לקח לנו כ-5 שעות. מי שלא מעוניין יכול גם להסתפק רק בחלק הראשון של ההסתובבות ביער, או לקחת מסלול אחר קצר שרק בתוך היער, ואז אפשר לסיים את זה בשעה או שעתיים, תלוי בכם. בנוסף גם ניתן אחר כך להגיע לעיירה באוטו ולחנות שם.
מבחינת לבוש, הייתי ממליץ על נעלי טיולים כי מדובר על הליכה וכיוון שעלול להיות מעט בוץ בחלק שבתוך היער. הייתי גם ממליץ על סווטשרט בתוך היער כיוון שדיי קר שם, אך שימו לב שמאד חם ברגע שיוצאים מהיער וממשיכים במסלול, ולכן חשוב ללבוש חולצה קצרה כדי שניתן יהיה להוריד את הג'קט. בנוגע למכנס, אם עושים רק את החלק של היער אז יהיה נעים יותר עם מכנס ארוך, אך אם עושים את המסלול הארוך יותר אז עדיף מכנס קצר באופן חד משמעי, כיוון שחם מאד מחוץ ליער.
ICOD DE LOS VINOS
כאשר סיימנו את הצפון ועברנו לדרום, עברנו בדרך העיירה הזו. בעיירה יש שני דברים מרכזיים, יש את עץ דרקון ויש את גן הפרפרים. עץ הדרקון ממש מרשים, זה עץ בן אלף שנה והוא עצום ברמות. לגמרי שווה צפיה. העץ ממוקם בתוך פארק שעולה כניסה 5 יורו, אך הפארק עצמו מעפאן ואין שם כלום חוץ מהעץ. אחרי שנכנסנו גילינו שליד הכניסה לפארק יש תצפית שניתן לראות את העץ, ולדעתי זה עדיף בהרבה מאשר להיכנס לפארק הגרוע הזה. גן הפרפרים ממוקם בכניסה לעץ הדרקון ועדיף לעשות אותו ראשון מבחינת מיקום פיזי. הגן ממש פסטורלי יפה, יש שם המון פרפרים מהמון סוגים ויש צמחיה מאד מרשימה. הכניסה טיפה יקרה, משהו כמו 7 יורו נדמה לי, אך יש הנחה לסטודנטים. בעיני שווה את זה.
חניה בחינם  , זו הכניסה לעיירה וכולם חונים שם בצורה חורנית. שימו לב שבדיוק שם אחרי היציאה צריך לרדת למטה ולא לעלות למעלה כדי להימנע מכביש TF373 הנורא.
גן הפרפרים
תצפית לעץ הדרקון
כניסה לפארק הדרקון 

הדרום

בדרום היינו 5 לילות וזה לדעתי משך הזמן האידאלי, אבל זה מאד אינדבידואלי ותלוי כמה זמן בא לכם לנוח. אנחנו ישנו במלון בשם Iberostar Selection Sábila. בסך הכל היה אחלה, אך אני לא ממליץ על המלון. יש אחלה חדרים, ארוחות בוקר באמת מצויינות ובריכה כיפית, אך יש במלון המון מבוגרים בגילאי 40 50+ וממש מעט צעירים. חוץ מזה היה חסר לי משהו כיפי במלון או איזה אקסטרה. גם מתקני הספא היו בתשלום, גם הכדורגל שולחן וגם הביליארד. אם תשנו ב-adeje, זה החניון הקרוב שחנינו בו בחינם בכניסה לעיר

 

מסעדה מעולה שבעיני חובה ללכת. מסעדת טאפאסים אלגנטית, טעימה בטירוף, נוף מדהים, והמלצרית מצחיקה ממש. המנות לא גדולות, הקטע הוא להזמין כמה מנות מגניבות ולחלוק ביחד. המקום גם לא הכי זול. 
שיט לוויתנים ודולפינים
עשינו שייט שיצא מ-Costa Adeje ומאד התאכזבנו. נאמר לנו שנראה לוויתנים ב-100% ודולפינים ב-80%. לבסוף ראינו דולפינים ולא ראינו לוויתנים. היה יום שימשי ויפה, אך הייתה קצת רוח שגרמה לכך שהפלגנו יותר לאט מהמצופה, ולכן הקפטן החליט בכלל שלא לסוע למקום של הלוויתנים כיוון שזה רחוק או משהו בסגנון. לאחר מכן גם הגענו ללגונה שנאמר לנו שנעצור שם חצי שעה ונאכל להיכנס ולשחות. הקפטן ממש התקשה לחנות ולבסוף הוא עצר ממש רחוק מהחוף ואמר טוב אנחנו באיחור עוד 10 דקות נזוז. בעקבות כך לא נכנסו בסוף והיה מאד מאכזב. אני מציע לכם לבדוק טוב עם המקום שאתם סוגרים איתו ולסכם אולי משהו בתשלום בנוגע להאם לבסוף רואים או לא רואים. אצלנו מה שהיה מאכזב זה שהוא אפילו לא נסע למקום של הלוויתנים, אלא רק לדולפינים.
SIAM PARK
האטרקציה הכי כיפית בטיול. פארק סיאם הוא פארק מים מטורף שאסור לפספס! המתקנים הכי שווים דווקא הם אלה שבאבובים של ארבעה, כי יש שם הכי הרבה מהירות ומשקל. אנחנו היינו בספטמבר ביום ראשון ובקושי היו תורים, וממש לא היה שווה לרכוש Fast Pass. מה שכן אני ממליץ לבוא מוקדם על הבוקר ישר בפתיחה כי בהתחלה היה אפילו מהיר יותר מאשר בצהריים, וגם ככה יהיה קל יותר למצוא חניה. בסך הכל היינו בפארק עצמו 4וחצי שעות כולל מנוחות וכולל הכל.
בנוגע לכרטיסי, מזכיר פה את מה שכתבתי על כרטיסי התאומים עם לורו פארק.
חופים
חוף מדהים חובה, חול שחור מיוחד מאד, גלים כיפים, מים עמוקים מאד, זרמים חזקים ומלא סלעים גדולים ויפים מסביב
מקום מדהים, יש בריכת אינפינטי מעט מעל הים שככל הנראה מתמלאת מידי פעם כשהגלים חזקים. חוץ מזה יש שם נוף משגע לצוקים של Los Gigantes, יש מלא סלעים מסביב, וחשוב מאד לראות את החוף הסודי והנסתר מצד שמאל שלא ניתן להגיע אליו אלא בשחיה בלבד (אולי אבל זה מסוכן, לא ניסיתי).
https://goo.gl/maps/aQJMe1re8tgMLRZG9
החניה שם 
מרכז בילוי
מרכז הבילוי של הדרום ממה שמצאנו הוא בפלאייה אמריקנס. יש שם טיילת לאורך החוף ויש שם שדרה מרכזית עם המון חנויות אופנה ומסעדות. האיזור הזה הוא גם אזור שראיתי הרבה גולשים. בסך הכל שם זה מרכז הבילויים והעניינים, ושם יש המון אנשים. שימו לב שזה גם אזור יותר יקר משאר המקומות שראינו.
חניה חינמית 
תחילת השדרה 
מועדון מרכזי שלא הלכנו כי מתחיל בחצות וזה לא בשבילנו https://goo.gl/maps/mtVTJd5HNUMjZjhi8

תוכן עניינים

אולי יעניין אותך גם:

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים

או התקשרו 077-340-70-40

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים

או התקשרו 058-7511860

אולי יעניין אותך גם:

חופשת קיץ זוגית בטנריף

טוב אחרי שהתאוששנו קצת, הנה פוסט ההמלצות שלנו מטנריף!אנחנו זוג, בני 23, טסנו בשבוע הראשון של אוגוסט והשבוע הראשון של ספטמבר. טיסות: טסנו בחברת SWISS

קרא עוד »
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors